KURUMSAL KİMLİK

Kurumsal Kimlik Nedir?

Kurumsal kimlik, bir şirketin veya kuruluşun varlığını ve itibarını yansıtan görsel ve sözlü öğelerin bütünüdür. Bu öğeler, şirketin logosu, renkleri, tipografi, ambalajı, web sitesi tasarımı, reklamları, işletme kartları ve diğer pazarlama materyalleri gibi çeşitli unsurları içerebilir. Kurumsal kimlik, bir kuruluşun tüm iletişimlerinde kullanılan görsel bir dil ve tutarlı bir mesaj oluşturarak, hedef kitleyle etkileşimde bulunurken marka imajını güçlendirmeyi amaçlar. Bu nedenle, bir kurumsal kimlik planı, şirketin imajını yönetmek için önemli bir araçtır.

Kurumsal Kimlik Ne işe Yarar?

Kurumsal kimlik, bir şirketin imajını, değerlerini ve benzersizliğini yansıtan görsel ve sözlü öğelerin bütünüdür. Bu öğeler, şirketin marka imajını ve itibarını yönetmek için kullanılır. Kurumsal kimlik, şirketin hedef kitleyle güçlü bir bağ kurmasını, marka imajını güçlendirmesini, tutarlı bir mesaj oluşturarak marka imajını korumasını, rakipler arasında ayrım yaratmasını, müşterilerin şirketi seçme olasılığını artırmasını ve çalışanların şirkete bağlılığını artırmasını sağlar. Kurumsal kimlik, şirketin başarısı için önemli bir faktördür ve şirketin marka imajını korumak ve güçlendirmek için vazgeçilmez bir araçtır.


Kurumsal Kimlik

Renk Seçimi

Bir kurum; bir anlayış, bir kültür, bir geçmiş ve bir hedef içerir. Kurumla ilgili fikirlerinizi tartarken bu kurumun tüm içeriğini anlamak gerekir. Kurumun kurumsallığı var olan/olmayan, zaten bir renktir, o rengi bulup ortaya çıkarmakla kurumun rengini bulmuş olursunuz. Bir kurum için şu veya bu renk güzel ve doğru denmesi kesinlikle yanlıştır. Yine de renk seçiminde; sektör, hedef kitle ve kurumun psikolojik olarak vermek istediği mesaj gibi hususlara dikkat etmek gerekmektedir.

Kurumsal Kimlik

Firmaya Katkıları

Başarılı bir kurumsal kimliğin firmaya kazancı tabii ki hemen olmaz, olamaz. Bu davranış tamamen geleceğe yatırımdır. Kurumun kendisiyle ilgili vermek istediği mesaj ne ise, bu yolla verilir. Firmanın diyalog kurmak istediği kişi veya kurumlar kimlerse onlara gösterdiği yüzüdür kurumsal kimlik. Bir insan düşünün; çok şık bir takım elbiseli, bakımlı ve konuşmasındaki ahenge diyecek yok. Siz böyle bir insanla diyalog kurmak, onunla sohbet etmek belki de iş yapmak istemez misiniz? Sizce bir fark var mı?

Kurumsal Kimlik

Ajansın Önemi

Bir ajansın kurumsal kimlik yapmak üzerine yeterliliğini, bir kurumun anlaması veya çalışmak istediği ajanslardan birisini seçmesi için dikkat etmesi gereken en genel iki unsur şudur (Zaten belli bir ajans yetkinliğini geçmiş olduğu düşünülen ajanslar için bu söylediklerim geçerlidir);

  • A) Hangi şartlar altında olunursa olunsun, ajans veya ajanslar gerekli isteklerle bilgilendirilir. Ardından, ajans/ajanslardan kurum tarafından verilen bu bilgilerin anlaşılıp anlaşılmadığının kontrolü için yazılı bir geri bildirim istenir. Alınacak olan bu yazılı geri bildirim, ajansın kuruma yaklaşımını ve yetkinliğini ispatlar.
  • B) Bir diğer unsur ise, sektöre yakınlığı ile yapmış oldukları çalışmalar ve referanslardır.

BİZİMLE İLETİŞİME GEÇİN

Siz saygıdeğer ve sevgili müşterilerimiz sizinle daha verimli ve sağlıklı bir iletişim kurabilmemiz için lütfen bize ulaşın.